2009. november 19., csütörtök

Kicad telepítés Ubuntu 7.10 alá

Rég nem foglalkoztam linux configgal, Kicad kellett volna 7.10-re és úgy mint általában ez sem ment egyszerűen.

Ennek alapján: http://basicubuntu.blogspot.com/2009/02/installing-kicad-on-ubuntu.html indultam el.

Megpróbálom leírni a lenyegét.

Állítsunk be egy jó tükört (szervert: synaptic/repositories: download from) ahonnan le tudja szedni a fenti linken látható csomagokat.

Aztán le kell tölteni szintén a linken ajánlott >2.6 cmake forrását, innen: http://www.cmake.org/cmake/resources/software.html
Én a 2.8 változatot töltöttem le.
Szokásos: kicsomagolás, ./configure, make, make install a cmake -nek.

Innen már követhetjük a linken levő utasításokat.

Mielőtt ezt megtennénk: fakeroot debian/rules binary, el kell távolítani a régi libwx csomagokat: apt-get remove ibwxbase2.8-dev libwxgtk2.8-dev

Ezután innen: http://apt.wxwidgets.org/dists/gutsy-wx/main/binary-i386/ az említett csomagokat es függőségeit kell telepíteni (vagy repositories-nél hozzáadni, vagy egyenként telepíteni) amelyiket hiányolja mindig azt ;)
Én a 2.8-0_2.8.9.2-1_i386 verzióakat telepítettem.. Katt a csomagra és ha nincs függősége megy minden logikusan.

Nagyjából a sorrend:
wx2.8-headers_2.8.9.2-1_i386.deb, libwxbase2.8-0-ansi_2.8.9.2-1_i386.deb, libwxbase2.8-0_2.8.9.2-1_i386.deb, libwxbase2.8-dev_2.8.9.2-1_i386.deb,

libwxgtk2.8-0-ansi_2.8.9.2-1_i386.deb, libwxgtk2.8-0_2.8.9.2-1_i386.deb, libwxgtk2.8-dev_2.8.9.2-1_i386.deb

(lehet hogy többet írtam, vagy kevesebbet, a lényeg megvan)

Ez ha megvan, akkor ki lehet adni a fakeroot debian/rules binary utasítást és elkezdi forgatni, jó sok idő, de megéri. Ezután lehet másolni a megfelelő helyekre a kónyvtárakat (lásd a linken)

- gonome-commander-ből nem fut, csak parancssorba, így meg a kicad keretprogramból nem indul a többi alkalmazás

- Érdemes az asztalra vagy a panelra rakni egy indító ikont

Nincsenek megjegyzések: